Інсталяція була декорована спаленим клоссям пшениці, зібраним на наших полях у Херсоні, які горіли в серні після бомбардувань. Ця ідея виникла в мене вночі і протягом місяця я скрізь шукала цю пшеницю. Волонтери казали мені: «Ми, звісно, можемо піти назбирати, але ти розумієш, що може загинути кілька людей під час втілення твоєї творчої думки».
В решті-решт дизайнерка Данута Кріль зв'язалася з однією сміливою волонетркою, яка надіслала мені мяту і всю в копоті коробку. Я беру її в руки, розрізаю, торкаюся тих колосків, і в мене починається істерика. Вона ще вклала туди кілька уламків снарядів. Звісно, що я не була під бомбами — я живу в Парижі. Але коли я торкнулася пшениці… Це неможливо пояснити.
Я розклала її на цій інсталяції та давала гостям маленькі колоски у скляних колбочках. Це було на вічну пам'ять. Дехто навіть боявся торкатися цієї пшениці. Ця річ — начебто проста, але дуже сакральна, вона спрацьовує. Плакали всі. І не треба пояснювати, хто правий, хто перший почав… Нічого не треба, просто показуєш і все. Але одна людина мені ще пояснила цікаву річ, яка ще більше оживила цей семантичний енергетичний ланцюжок. Виявляється, що певні сорти пшениці після обробки вогнем стають набагато родючищими та міцнішими, тому їх палять перед посадкою, цей метод називається пірофілія. Тобто рослина, яка виростає з певного опаленого колоска, набуває абсолютно нових життєвих якостей. Ось таким дизайном ми тут займаємося.