Бренд DZHUS представив філософський маніфест про утопію, дім і пошук себе
Нова колекція і fashion-фільм ANTICON занурюють глядача у фантасмагорію, де костюм стає способом мислення
У колекції ANTICON дизайнерка Ірина Джус розмірковує над тим, як людство кодує щастя, створюючи власні утопії. Вона проводить паралель між прагненням до самопізнання й вічним пошуком дому — того внутрішнього місця, де ми можемо бути собою. Це філософська спроба знайти гармонію серед хаосу, створити власну ідилію з уламків культур і символів, що формують наше спільне минуле.
У своїх відсиланнях до гностицизму, кабали, юдаїзму, офіційних і альтернативних християнських вчень, Ірина Джус змальовує тягар особистих цінностей і обов’язків. Стоїцизм і самодостатність дизайнерка передає через багатофункційні конструкції — одяг, який одночасно стає тілом і середовищем. Межа між інтер’єрним текстилем і вбранням зникає: скатертина перетворюється на кейп, елементи сервірування — на модульні аксесуари.
Джус закодовує веселку в білих стьобаних деталях — оздоблює кишені та підкладку кристалами й біжутерією, співставляючи досвід вимушеної міграції українців із щімкими хроніками насильницьких переселень під час Голокосту.
Лейтмотив лабіринту присвячено синайським мандрівникам, натхненим духом пошуку. Неочікувано з-під зовнішніх шарів одягу з’являється колір: для вивороту DZHUS використовує райдужний градієнт. Цей «таємний» маніфест кольору споміж пуристично білої колекції несе життєствердний меседж, пропонуючи інсайт як маршрут додому — до відчуттів радості й
наповнення.
Оспівуючи возз’єднання зі справжнім «я», DZHUS заграє з гендерними стереотипами, фетишизуючи білизняні мотиви й корпкор, деконструюючи традиційні суспільні ролі й підкреслюючи їхню плинність.
У своїй гротескній образності Ірина Джус піднімає тему моральної вибірковості: суспільство, що без вагань споживає одних тварин і водночас ідеалізує інших. Це контраст між священним і споживацьким, між ритуалом і буденністю — провокаційна гра, у яку дизайнерка запрошує глядача.
Перформанс ANTICON став кульмінацією колекції — метамодерністською «Таємною вечерею», що поєднує філософію, поезію та авангардну моду. Показ, який побачили в Берліні, Брюсселі, Празі й Варшаві, — це радше ініціація, ніж демонстрація. На Berlin Fashion Week виступ Ірини Джус супроводжувався її поетичними текстами — римованими одкровеннями чотирма мовами.
Прем’єра фільму відбулася 23 серпня на українському фестивалі VOLIA в Берліні.
Нагадаємо, що бренд DZHUS, заснований у 2010 році, став одним із найвпливовіших українських концептуальних брендів. Відомий своїми багатофункційними речами з етичних матеріалів, він пропонує альтернативу звичному споживанню — замість десятків покупок створює трансформери, які змінюють форму та сенс.
Від перших колекцій і до сьогодні DZHUS залишається етичним брендом: без використання хутра, шкіри чи шовку тваринного походження. 30% прибутку бренд передає українським зоозахисним організаціям. Сьогодні речі DZHUS представлені в Японії, Китаї, США, Бельгії, ОАЕ та Австралії, а серед його клієнток — Onuka, Jamala, Alina Pash, Катерина Павленко (Go_A).

Одяг бренду з’являвся у фільмах The Hunger Games, Star Trek Discovery, а також на подіумах Paris, Berlin, Milan, Helsinki, Ukrainian Fashion Week та Vegan Fashion Week у Лос-Анджелесі.

У серії — подушки, ліжники та доріжки, зіткані вручну на давніх верстатах