TOKONIKOMU: як український бренд створює одяг із вінтажного деніму
За джинсами, куртками та панамами TOKONIKOMU полюють британський і японський Vogue. І поки вони готують зйомки для лютневих випусків, Blur дізнався, як джинси з 10, а то й 30-річною історією стають матеріалом для створення унікального дизайну. Але тільки нікому — засновники проекту Віталій Кухтін і Сергій Сотніченко ніколи не прагнули перейти на масове виробництво, адже їхнє головне завдання — виробляти неповторний модний продукт зі значною часткою ручної роботи.
Ми підходимо до старих джинсів як художник до матеріалу
TOKONIKOMU переосмислюють і переробляють готовий одяг, розкроюючи його та збираючи за власними лекалами. Використання вторинної сировини дозволяє не тільки створювати оригінальний продукт, а й бути еко-френдлі — економити енергію, знижувати викиди парникових газів і зайвий раз не забруднювати тонни води. Дизайнери бренду підходять до зношеного деніму як до вихідного матеріалу, не запозичуючи ідеї інших марок. Наприклад, кілька джинсів Levi's з секонд-хенду можуть перетворитися в ексклюзивну куртку, зроблену в техніці печворк.
Ми купуємо денім у стоках і на вторинному ринку — від секонд-хендів до OLX
Апсайклінг-бренд шукає денім як мінімум 10-річної давності, а найцінніший матеріал — потерті джинси 90-х, вироблені в США.
Проект двох друзів з Харкова народився з 15-річного досвіду роботи в fashion-індустрії та любові до деніму. До заснування власного бренду Віталій і Сергій працювали байєрами в харківському бутіку Status, де відповідали також і за персоналізацію. І ось уже близько п'яти років вони створюють ексклюзивні речі на замовлення українських та зарубіжних клієнтів, а також у рамках двох ліній бренду.
Віталій Кухтін:

Наша перша лінія складається з переробленого вінтажного деніму Levi's, Wrangler, Lee. Як правило, це класичні або застарілі моделі минулих сезонів, які ми перешиваємо, даючи їм друге життя. Неліквідні або застарілі вироби проходять кілька етапів очищення (прання, прасування). Після чого повністю розкріюються, перефарбовуються та обробляються вручну, отримуючи абсолютно новий крій і дизайн.

Друга лінія виробляється на екологічно відповідальній фабриці. Там ми створюємо тільки базові моделі одягу, які потім самостійно кастомізуємо. Ручна обробка робить кожну річ унікальною та неповторною — з цього і складається ДНК нашого бренду.
TOKONIKOMU представляють вироби поряд з такими брендами, як Greg Lauren і RE/DONE, які теж роблять свої речі з Levi's та інших брендів. Спочатку ми часто надихалися їхніми роботами, але з часом набули свого бачення та знайшли свій стиль і крій.
Ми відсилали кілька наших одиниць Келлі Харрінгтон — одному з найбільших світових трендсеттерів в області деніму, яка консультує половину світових брендів. Вона одягала наші речі на весняний London Fashion Week і, мабуть, завдяки їй виникла реакція і до нас звернулися Vogue. Ми відправили їм кілька виробів для зйомок.
До останнього моменту ми дотримувалися концепції не бути на слуху, але зараз розуміємо, що треба насичувати собою інтернет-простір
У нас немає стримуючих факторів
TOKONIKOMU представлений онлайн і офлайн у київському ЦУМі та в концептуальному просторі O.K.O. в Харкові. Бренд продовжує розширюватися і сьогодні створює не тільки одяг:

«У колаборації з харківськими мебельниками Levantin Design ми зробили кілька чохлів для крісел в такій же техніці печворк з вінтажного деніму, а ще пошили смішні жилети-пуховики для собак. У нас немає стримуючих факторів — можемо втілювати будь-які ідеї».