Леся Патока про наймасштабніше костюмоване телешоу України та розвиток фестивальної моди
Ви бачите її роботи в кіно і на афішах концертів, в кліпах і грандіозних телешоу. Художниця з костюмів Леся Патока давно стала провідною візуалізаторкою українських креативних проєктів — від етно-футуристичних образів гурту Onuka до 3000 костюмів для фільму «Віддана». Слідкуючи за розвитком креативних індустрій, наша редакція поспілкувалася з авторкою, яка формує візуальну культуру країни сьогодні
Усе літо студія PATOKA присвятила героям другого сезону шоу «Маска», а сервіс Лесі з оренди аксесуарів продовжив підтримувати культуру фестивальних образів у розпал open-air вечірок. Прямуючи від знімального майданчика до своєї студії, художниця розповіла Blur про створення костюмів для нових зіркових учасників музичної програми, яка незабаром продовжиться на каналі «Україна», а також про свій автономний проєкт NAGOLOVY.
Леся Патока
Коли ми почали роботу над другим сезоном «Маски», це було викликом, тому що хочеться не розчарувати глядачів і зробити все ще більш «вау» і масштабно, щоб дійсно їх вразити. А для цього потрібно вдвічі більше сил. Як і в першому сезоні, я не працюю з командою над усіма костюмами, лише над частиною. Тоді ми зробили 12 масок, а зараз — 10, з яких вісім є основними і дві — для запрошених гостей.
За кожною маскою ховається відома особистість, яку прагнуть вгадати глядачі та експерти-детективи, судячи з її вокальних даних.
Створюючи героїв у минулому сезоні, команда Лесі використовувала технології апсайклінгу та лазерної різки. Зокрема, Носорог був виконаний із вживаних сумок, кросівок, захісного екіпірування для мотоциклістів, жилетів і шкіряних курток. За легендою, персонаж брав участь у боях по всьому світу, після яких його тіло повністю покрилося латками.
PATOKA працювала зі старими речами не вперше. І серед наймайстерніших прикладів роботи студії зі вторсировини — образи для кліпу ONUKA «Zenit», який отримав нагороду в номінації «Краще музичне відео» на кінофестивалі ARFF Barcelona 2021.
Ми з дівчатами назбирали майже 12 мішків із секонд-хенду та провели більше чотирьох діб, сортуючи та знаходячи певні текстури. Так, це набагато важче, ніж працювати з новими матеріалами, але це класний приклад того, що необов'язково потрібні великі бюджети для створення шедеврів.
Для другого сезону шоу «Маска» команда задіяла 3D-технології. «Можна сказати, я вперше спробувала попрацювати з підрядниками 3D, до цього в мене не було таких великих замовлень», — говорить Леся. Її студія намалювала ескізи та оздобила маски, надруковані на 3D-принтері.
Щоб правильно їх виготовити і щоб маски класно сіли на наших зірок зсередини, маючи при цьому абсолютно інші профілі ззовні, треба було зняти 3D-скани їхніх облич.
Цього сезону в нас буде дуже технологічний і суперкрутий герой — Робот. Як я кажу, це мрія всіх чоловіків — від маленьких до дорослих. Він фантастичних масштабів та з неймовірною кількістю електроніки. Костюм може підключатися через Bluetooth, підсвітка всього робота реагує на музику, яку ти передаєш через свій телефон на нього, а ще він видозмінює два голоси. Але в цій технології я не сильна, і ми теж працювали з підрядниками — компанією AnyRobots із Івано-Франківщини. Вони спеціалізуються якраз на створенні роботів різного виду та формату. Ми познайомилися з ними саме після першого сезону: вони були в захваті від наших робіт і вирішили, що обов'язково нам потрібно створити щось технологічне та показати, що українці також це можуть робити. Я малювала ескіз, обирала кольорову гаму, а вони вже займалися виробництвом цього костюма. Вийшло дуже круто, він зачаровує абсолютно всіх людей. Яскравий приклад технологій майбутнього.
Наразі відбуваються зйомки другого сезону шоу «Маска», і команда PATOKA почала виробництво спеціальних костюмів для новорічного випуску зі святковими героями.
На них у нас обмаль часу і, на жаль, протягом всього літнього періоду я була вимушена відмовитися майже від усіх інших проєктів.
Але водночас своє яскраве життя продовжує сервіс Лесі з оренди аксесуарів і головних уборів NAGOLOVY, до якого звертаються за ексклюзивними виробами для фестивалів і вечірок.
Мені здається, особливо після ковіду, у наших людей з'явилося бажання не тільки тусуватися, а й наряджатися. І цьому дуже сильно посприяли організатори заходів, які почали ставити достатньо жорсткі умови щодо зовнішнього вигляду. Як яскравий приклад я можу назвати фестиваль «Wave» на Херсонщині, який ще називають «Burning Man по-українські». Організатори проводили його кожного літнього місяця, і кожен раз це була окрема тематика, до якої мали готуватися люди. Було недостатньо просто купити білет на цей фестиваль, ти обов'язково мав мати look. Я думаю, що це поставило перед нашими людьми досить чіткі грані, і навіть чоловіки, які зазвичай не дуже люблять екстравагантні речі, все одно намагалися щось вигадати.
Леся Патока
Ми дуже класно відчули це на собі, особливо наш сервіс NAGOLOVY. Якщо раніше, до ковіду, в нас був найбільш «ходовий» сезон — жовтень-листопад, адже Хелловін був ледь не єдиним святом, на яке люди дійсно готові були перевтілюватися. Потім додавалися вже зимові корпоративи з якимись певними трендами — чи то Гетсбі, чи то Аліса в Країні чудес. Зазвичай обов'язково був тренд, в якому всі святкували Новий рік, і плюс-мінус дівчата були готові виглядати не так, як завжди. А от саме після ковіду, із тим, що з'явилася велика кількість різнопланових вечірок — ті самі «White Nights», що закривали свій сезон африканською тематикою, — люди готові розмальовуватися, наносити собі татуювання та перевдягатися. В нас було досить багато запитів і на костюми, і на головні убори.

Звичайно, це ідеальний варіант, коли ти можеш прийти в сервіс, і тобі не потрібно витрачати якісь шалені гроші на ексклюзивні головні убори. Тим паче, що головні убори, які є на базі NAGOLOVY, не дублюються — тобто кожен є дійсно унікальним. І ти можеш бути впевненою, що ти не прийдеш з кимось в одному і тому самому, як на червоній доріжці.

Літній сезон з цими вечірками сходить нанівець, але попереду в нас Хелловін. Дай Боже, нас ще не закриють, і ми подивимося, який буде тренд, окрім Круелли, цього року. Але, взагалі, вся ця тенденція мене дуже тішить, тому що це говорить про те, що наші люди стають більш розкутими. Вони перестають думати про те, що скажуть інші. Вони дійсно готові розслабитися і відчути себе кимось іншим. Навіть на одну ніч.

Роботи, які розширюють межі уяви

Оргкомітет започаткував дві премії в номінаціях Best Fashion Story та Best Production — міжнародну та національну

Спідниці, які вловлюють час