Мода, з усією своєю ефемерністю та динамізмом, перебувала в постійному конфлікті з острахом соціалістичних режимів перед змінами та необхідністю контролю. При цьому офіційний антагонізм, який розцінював моду як легковажну та антиреволюційну, в результаті прийшов до її неохочого прийняття.
Книга Джурджі Бартлетт «FashionEast: привид, який переслідує соціалізм» присвячена феномену «соціалістичної моди» — від фінансованих державою прототипів до неофіційних наслідувань паризької моди.
Бартлетт виділяє три етапи в соціалістичній моді та ілюструє їх численними зображеннями з журналів того періоду: постреволюційний утопічний одяг, офіційна, встановлена державою, соціалістична мода та повсякденний одяг в стилі самвидаву. Дізнайтеся про геометричні абстракції конструктивістів при більшовизмі в Радянському Союзі та безстатеву форму фабричного робітника в Чехословаччині. Також автор вивчає соціалістичну моду Угорщини, НДР, Польщі та Югославії, спираючись на жіночі журнали, книги з етикету, соціалістичні посібники з одягу, приватні архіви та власні інтерв'ю з дизайнерами, редакторами та іншими ключовими фігурами fashion-індустрії.