Головні напрямки сталого розвитку моди
15 квітня багато країн світу відзначають День екологічних знань — свято, що виникло в 1992 році після Саміту Землі — найбільшої конференції ООН з питань навколишнього середовища в Ріо-де-Жанейро, яка проходила під девізом «Наш останній шанс врятувати планету». З тих пір медіа сприяють екологічній освіті громадськості.
У День екологічних знань редакція Blur розповідає про ключові вектори розвитку sustainable fashion
Стале виробництво модних продуктів
Щоб зменшити кількість викидів СО2 в атмосферу та перестати забруднювати Світовий океан, бренди масово відмовляються від використання пластика на користь органічних матеріалів, переробляють відходи в цінні волокна та переглядають ланцюги постачання. У період пандемії COVID-19 розвиток локального виробництва став ще актуальнішим. У своєму прогнозі на 2020-ті одна з головних тренд-форкастеров світу Лі Еделькорт зазначає, що дизайнери віддаватимуть перевагу екологічним матеріалам та безпечному фарбуванню тканин:

Натуральні барвники, зроблені, наприклад, із цибулі або авокадо, можуть стати мейнстрімом. Тоді споживачі по-новому подивляться на спокійні відтінки. Разом з тим дизайнери все частіше будуть використовувати матеріали, зроблені з кропиви, водоростей та інших натуральних матеріалів, які здатні розкладатися на 100%.

Дізнавайтеся про передові текстильні розробки в наших рубриках Bio. Tech. Fashion і Textile Guide, які доступні в повній версії журналу.
Stella McCartney Resort 2020
Біодизайн
Наука і мода ще ніколи не співпрацювали так щільно. Біодизайн — це найбільш зелений спосіб створення одягу, взуття та аксесуарів. Про його перспективи вам скажу цифри: обсяг ринку в 2019 року перевищив 13,4 мільярда доларів, а до 2021 року біотехнологічна індустрія прогнозує зростання до 140 мільярдів доларів.

Павуковий шовк, гриби, органічний біопластик, бактерії, які виділяють пігменти... — сьогодні ми будуємо новий тип відносин із самою природою. Вчені навчилися змінювати ДНК живих організмів і тепер дизайн починається на клітинному рівні. Біологи стають новими дизайнерами, які працюють з дуже потужним субстратом — життям.

Дізнатися більше про цей перспективний напрямок допоможе онлайн-лекція UFEG «BioDesign: передова мода», яку можна придбати в записі.
Розвиток рентал-руху
Як ми писали раніше, мати доступ до одягу, взуття та аксесуарів стає важливіше, ніж володіти ними. Ринок оренди та перепродажів продовжує розширюватися, і в недалекому майбутньому ми побачимо, як він пережене первинний ринок.
1
Кількість компаній, які надають послуги з прокату речей для повсякденних і святкових виходів, продовжує зростати.
2
З'являються нові моделі оренди та підписки, які відкривають доступ до «спільного гардеробу».
3
Споживачі отримують можливість носити люксові бренди, які вони не могли дозволити собі раніше.
Stella McCartney F/W 19/20
Новий формат модних шоу
Традиційний формат fashion-показів зжив себе. Останнім часом інсайдери почали відмовлятися від поїздок на тижні моди, та прогнози для шоу були невтішними, наприклад, в Скандинавії залишилася тільки одна Copenhagen Fashion Week. Дизайнери замислилися про відшкодування екологічного збитку: потрібно зробити так, щоб було поглинуто стільки ж вуглекислого газу, скільки було викинуто, наприклад, пожертвувати кошти природоохоронним організаціям і висадити дерева. У 2019 піонеркою стала Габріела Херст, яка провела перший в історії вуглецево-нейтральний показ. Естафету підхопили Burberry та Gucci.

Тепер, через пандемію, ми взагалі не можемо нікуди піти. Прийшов час затвердитися новим форматам презентації модного продукту, включаючи віртуальні fashion-шоу.
Віртуальний одяг
Щоб не забруднювати планету новими речами, їх можна зовсім не виробляти в реальному світі. У період самоізоляції ми побачили — споживачам потрібен новий одяг не стільки, щоб ходити в ньому, скільки фотографуватися для соцмереж. У 2018 році скандинавський ритейлер Carlings випустив першу колекцію віртуальних речей Neo-Ex, які можна «носити» тільки на фото, як, наприклад, маску Instagram або Snapchat. Сьогодні 3D-дизайнери продовжують удосконалювати віртуальний одяг для більш стійкого майбутнього моди.