Підвищення середньої температури на Землі — головна кліматична проблема. Для виробництва одягу електростанції переробляють мільйони тонн викопних ресурсів з вуглецем у їхньому складі, який у результаті хімічної реакції горіння утворює вуглекислий газ. Саме його надмірна наявність в атмосфері — одна з основний причин глобального потепління.
Важливим аргументом у розвитку цифрового одягу є його висока екологічність у порівнянні з фізичним. Digital-одяг теж залишає вуглецевий слід, тому що процеси створення віртуальних предметів гардероба вимагають багатогодинної роботи комп'ютерів в енергозатратних режимах. Разом з тим ми абсолютно впевнені в тому, що цифровий одяг незрівнянно більш екологічний. І щоб підтримати піонерів в цій сфері, команда
Ukrainian Fashion Education Group пройшла шляхом формування вуглецевого сліду та визначила його кількісні показники.
Для розрахунків ми взяли середні показники вуглецевих викидів за категоріями виробленого фізичного одягу з відкритих джерел:
- для сорочки з льону = 5,7 кг;
-
футболки зі стандартної бавовни = 6 кг (з органічної = 5,6 кг);
-
для сукні зі стандартної віскози = 14 кг;
-
для джемпера зі стандартної вовни = 26 кг (для переробленої вовни = 15,4 кг);
-
для блузки зі стандартного шовку = 45,8 кг;
-
для сумки зі стандартної шкіри = 37,1 к.
Аналогічні вироби в цифровому форматі залишають:
- для сорочки з льону = 220 грамів;
-
для футболки з бавовни = 130 грамів;
-
для сукні з віскози = 300 грамів;
-
для джемпера з вовни = 350 грамів;
-
для блузки з шовку = 250 грамів;
-
для сумки зі шкіри = 240 грамів.
Згідно з порівнянням, вуглецевий слід фізичного одягу перевищує показники цифрового в десятки разів.
Студентка UFEG digital-дизайнер Олена Семененко провела більш детальний розрахунок вуглецевих викидів, заснований на інформації, отриманої нею від фахівців енергетичної галузі нашої країни. Ці дослідження допоможуть ретельно розібратися в тому, що саме впливає на кількісні показники формування вуглецевого сліду при створенні цифрового одягу.
Для розрахунків було взято складний арт-об'єкт, створений Оленою (див. фото нижче), який вимагає більшої роботи комп'ютера і, як наслідок, дає високі показники.