Цифрові художники: 5 натхнень осені
Щосезону ми розповідаємо про digital-митців, які захоплюють увагу нашої редакції. Цієї осені ми побачили, як може виглядати звук у роботах Енді Томаса, поринули в утопічні світи Гюго Фурньє і Вілла Гарнера та відкрили для себе інші знакові твори сучасності, якими поспішаємо поділитись з вами
Із появою Sphere (набільшої сферичної будівлі на Землі, вкритої LED-екраном) цифрові митці отримали беспрецедентну можливість демонстрації власних арт-світів.

Першим художником-резидентом «Екзосфери» в Лас-Вегасі став Рефік Анадол, який перетворив наймасштабніше цифрове полотно на скульптуру даних штучного інтелекту. Роботи з серії «Машинні Галюцінації» представляють «колективні спогади про космос» і їх можна побачити у Вегасі до цього січня.
Цифровий художник і креативний директор Маркос Кей поєднує науку та візуальне мистецтво, творчо ілюструючи теорії походження та еволюції життя на Землі. Маркоса надихають біологічні форми та процеси, природні цикли, а також цифрова фізика, синергетика й теорія інформації.

Водночас митець демонструє генеративні моделі штучного інтелекту, які живуть у садах прихованого простору, обробляючи та генеруючи нові дані. «Вдивлятись у цих людиноподібних істот — це все одно, що дивитись у власне відображення. Вони є прямим результатом культурної еволюції людини. У свою чергу, ми можемо подумати, чи спротив цій технології походить від підсвідомого розуміння загрози відчуттю самих себе», — говорить художник.

Учасник виставок і фестивалів по всьому світу створив проєкти для Warner Bros., MTV, Nickelodeon і Channel 4, а уривок з його фільму The Flow/Потік, був показаий в п'ятому сезоні культового серіалу Breaking Bad.
Як може виглядати звук? Концептуальний художник Енді Томас спеціалізується на створенні «аудіоформ життя».

У своїх анімаційних роботах автор візуалізує пташиний спів, записаний митцем під час подорожі до тропічного лісу Амазонки, а також взятий з архіву Нідерландського інституту звуку та зору. Ще у проєктах Томаса можна почути птахів з Нової Зеландії та рідної країни художника — Австралії.

«Згенеровані комп'ютером твори мистецтва все ще можуть мати зв'язок із світом природи, і я сподіваюся, що це один із прикладів цього», — зазначає митець.
Архітектор і AI-митець Вілл Гарнер входить у п'ятірку найкращих художників спільноти Midjourney, які використовують штучний інтелект, щоб розмивати межі між амбітними цифровими фантазіями та архітектурними проєктами.

Деякі задуми автора можуть здатися нездійсненними, але безперечно прокладають шлях для креаторів нового покоління, які прагнуть, аби будівлі ставали осмисленими та естетичними елементами навколишнього середовища та гармонійно співіснували з будь-якими природними ландшафтами.
Не менш захопливо дивитись на утопічні світи французького 3D-художника і режисера Гюго Фурньє.

Десь на водній гладі розкинувся грайливий «Puffer House», який зберігає органічну архітектурну атмосферу 70-х, а серед гір насолоджується усамітненням недосяжний «Mountain Cocoon».

Митець проєктує інтер'єри та концептуальні пейзажі мрії, що вирізняються пишністю і тактильністю. У більшості робіт Фурньє уявні ландшафти, будівлі та автівки перетворюються у «комфортні» об'єкти життєвого простору, які дарують відчуття цілковитого розслаблення. Хоча у всесвіті Гюго є місце і «Сонячному апокаліпсису», де знаходять балан спокій і хаос.

Клієнтами художника й арт-директора вже стали такі відомі бренди, як Hermes, Cartier, Lancôme, LVMH і Michelin.
Обкладинка — «aBiogenesis», Маркос Кей.

Вікторія Якуша презентувала стільці в яскравих кольорах з авторського матеріалу ZTISTA