Книга французького історика-медієвіста Мішель Пастуро присвячена історії смужок і смугастих тканин, яку автор простежує аж до кінця XX століття:
За часів Середньовіччя смугастий одяг сприймався як щось низькопробне, обурливе, а то і просто диявольське. За часів Відродження і романтизму набули поширення «правильні» смужки — знаки свят і символи свободи. Сучасна культура сприйняла всі практики та коди попередніх епох: «диявольські» конотації (смугастий одяг в'язнів таборів смерті) або ті, що сигналізують про небезпеку (зебра та інша розмітка дорожнього руху).
Професор Практичної школи вищих досліджень у Парижі розповідає про те, як із кожною наступною добою виникали нові культурні коди та ускладнювалися системи значень, пов'язані зі смужками як в матеріальному, так і в символічному плані.